Ny läx- och provkalender!

Här kommer en glad nyhet!

Många har önskat större tydlighet kring hur vi kommunicerar kring läxor och prov till elever och vårdnadshavare. Nu har Unikum äntligen gjort en uppdatering av sin kalender, vilket gör att det förhoppningsvis kan bli enklare för er som vårdnadshavare att se vilka läxor och prov era barn har.

Detta är den nya rutinen:

·       Alla prov och läxor kommuniceras via Unikum

·       Varje läxa/prov som läggs till i Unikum skickas som e-post till er vårdnadshavare

·       Läxor och prov finns också samlade i Unikums kalender, som ni hittar på förstasidan.

Detta innebär alltså att vi inte längre kommer att använda den läx- och provkalender som legat på hemsidan, utan all information kommer vara samlad i Unikum. Vi hoppas att detta ska underlätta för er när ni ska stötta era barn i skolarbetet!

8 mars 2024